خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 08:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نتاج:

مسئولان استان‌های شمالی باید سیاستگذار حوزه محصولات راهبردی کشاورزی این مناطق باشند

نماینده مردم بابل در مجلس، گفت: دولت به استان‌های شمالی بخصوص استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاه ویژه‌ای داشته باشد و سیاستگذاری در خصوص محصولات راهبردی کشاورزی تولیدی این استان‌ها را به مسئولان بومی واگذار کند.

حسن حسن نتاج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن اشاره به اهمیت تولید محصولات کشاورزی در استان‌های شمالی، گفت: آنچه مسلم است کشاورزی در اسناد بالادستی از جمله اصل 44 قانون اساسی، سند چشم انداز، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ( بندهای 6، 7 و 8)، سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی ( بند های 2، 4، 5 و 6) و قانون احکام دائمی توسعه ( ماده 61) و سند آمایش سرزمینی مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون بخش کشاورزی متمتع‌ترین بخشی است که سیاست‌های کلی از آن حمایت می‌کند چراکه کشاورزی پایه تولید و توسعه و کشاورزان منشا خدمات ارزنده در جامعه هستند. 

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: متاسفانه در ذیل بخش کشاورزی از جمله زراعت ، باغبانی، دام و طیور، چالش‌ها و مشکلات فراوانی به ویژه در استان مازندران وجود دارد که زمینه‌ساز بسیاری از معضل‌ها شده و به نارضایتی کشاورزان منتهی شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای بخش کشاورزی در قالب یک اقدام ملی امری ضروری است و انتظار می‌رود دولت به استان‌های شمالی بخصوص استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی نگاهی ویژه داشته باشد و سیاستگذاری در خصوص محصولات راهبردی کشاورزی تولیدی این استان  را به مسئولان این منطقه واگذار کند تا بیش از این شاهد متضرر شدن کشاورزان نباشیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383489
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار